مراحل استفاده از CardiAid

در مواقع بحرانی هنگامی که شخصی را بصورت بیهوش و درازکشیده بر روی زمین می­بینیم، ابتدا از امن بودن محل قرار گرفتن بیمار و خود مطمئن شده و سپس به آرامی شانه­های بیمار را تکان داده و با پرسیدن سوال از او منتظر جواب می­مانیم. اگر بیمار پاسخ داد او را در حالتی که در خطر نباشد قرار داده و درباره مشکلی که دارد از او سوال کرده و نیروهای امدادگر را خبر می­کنیم و وضعیت بیمار را بصورت دائم چک می­کنیم. اما در صورتی که بیمار پاسخ ندهد، درخواست کمک کرده و سپس مراحل زیر را دنبال می­کنیم:

مرحله­ اول: بیمار را به پشت خوابانده و سپس مسیر تنفسی بیمار را با قرار دادن سر بیمار در حالت چانه بالا، باز می­ کنیم و بعد با دقت تنفس بیمار را بررسی می­ کنیم.

مرحله­ دوم: اگر بیمار نفس نمی­ کشید، از فردی برای آوردن دستگاه AED کمک گرفته و تا زمان رسیدن دستگاه CPR انجام می­ دهیم.

مرحله­ سوم: اگر در محل حادثه تنها هستیم، از طریق تلفن همراه و یا راه­ های ارتباطی دیگر اورژانس بیمارستان را مطلع می­ سازیم و درخواست کمک رسانی می­ کنیم.

مرحله چهارم: دستگاه CardiAid بصورت خودکار هنگامی که از داخل کاور خارج می­ شود، روشن می­ شود و سپس لازم است تا دستورات تصویری و صوتی AED را دنبال ­کنیم.

مرحله پنجم: لباس­ های بیمار را کنار زده تا به سینه­ شخص دسترسی داشته باشیم. در صورت نیاز از قیچی که همراه دستگاه CardiAid است، برای پاره کردن لباس بیمار استفاده می­ کنیم.

مرحله­ ششم: الکترودها را از بسته ­بندی خارج می­ کنیم.

مرحله­ هفتم: نوار روی الکترود اول را کنده و مطابق شکل روی آن، بر روی سینه­ بیمار می­ چسبانیم.

مرحله­ هشتم: مرحلهی هفتم را برای الکترود دوم تکرار می­ کنیم.

مرحله­ نهم: پس از قرار دادن الکترودها بر روی بدن بیمار دستگاه بلافاصله شروع به بررسی ریتم قلبی می­ کند و از این لحظه به بعد نباید با بیمار هیچگونه تماسی داشت چراکه باعث بوجود آمدن خطا می­ شود.

مرحله­ دهم: اگر نیاز به شوک الکتریکی باشد، دستگاه امدادگر را مطلع می ­سازد و با توجه به مدل دستگاه بصورت خودکار و یا بعد از فشردن دکمه توسط امدادگر، شوک الکتریکی اعمال می­ شود.

مرحله­ یازدهم: دستگاه به راهنمایی امدادگر برای احیا بیمار ادامه می­ دهد و در این مرحله لازم است تا امدادگر با ریتم یاری دهنده دستگاه بر روی سینه­ بیمار 30 فشار وارد سازد.

مرحله­ دوازدهم: بعد از 30 فشار، 2 نفس دهان به دهان لازم است، این روند CPR را تا هنگامی که دستگاه پیامی برای اتمام احیا به ما بدهد، ادامه می­ دهیم.

© 2020 Maad Zist Fan Avar Beynolmelal. All Rights Reserved.